L’Escola Municipal de Música d’Artés clourà el curs amb el ‘Cicle de Música Casolana’

La fesomia d’aquesta segona meitat de curs ha acabat sent ben diferent a la que ens havíem imaginat. I és que el 12 de març l’escola municipal de música, com tots els altres centres educatius, va haver de tancar les seves portes com a mesura per evitar la propagació del COVID-19. Des del dilluns següent, però, l’activitat lectiva va continuar i ho va fent explorant nous canals i plataformes online per poder mantenir el ritme de treball i seguir oferint propostes atractives que poguessin fer més agradables les setmanes més grises del confinament.

És evident que el wifi no pot suplir tot el que ofereix qualsevol escola, més lligat al marc emocional, relacional, de col·lectiu i de proximitat – ni arriba a incorporar tots els matisos que incorpora una classe presencial d’instrument, conjunt, llenguatge musical o sensibilització. Tanmateix, aquesta ha estat l’única manera de mantenir l’escola activa i dinàmica i, malgrat que tothom ha viscut aquest episodi de maneres ben diferents, és cert que s’han incorporat molts aprenentatges en aquests darrers mesos, dins i fora de l’àmbit musical, i per part del centre ha calgut enfortir la xarxa, fer formació i explorar i descobrir nous canals, eines i plataformes per desenvolupar l’activitat lectiva de la millor manera possible.

Com a mostra de tot el treball fet durant aquests 3 mesos llargs de confinament, l’escola presenta aquest cicle de 17 concerts  i audicions que consisteixen en material audiovisual que l’alumnat d’instrument de les diverses assignatures de l’escola ha enregistrat des de casa i muntatges de les formacions i assignatures col·lectives que l’alumnat també ha gravat des de casa i que el professorat n’ha fet el muntatge. Així doncs,  es podran sentir audicions d’instrument, mostres de llenguatge musical i harmonia, un espectacle dels més petits de l’escola al voltant de la Patum, muntatges de les formacions instrumentals de l’escola i del grup de Teatre Musical i vídeos del treball fet amb els nadons.

Podreu seguir aquests concerts a través dels canals Youtube i Instagram de l'escola.

UNA COVER MULTITUDINÀRIA COM A TRACA FINAL

La setmana de concerts online clourà el divendres 19 de juny a les 20.30h amb una macrocover participativa a càrrec de tot l’alumnat dels diferents cors de l’escola i tot el claustre de professors. Un total de més de 140 veus, gravades des de casa, interpretaran la peça Ens en sortirem, del grup Obeses que, abans de l’arribada del Coronavirus, s’havia fixat com a peça col·lectiva que havia de cloure el concert d’aquest final de curs. Aquest cicle de música vol ser un ritual de tancament d’un curs escolar, amb el desig de tornar-nos a trobar a l’escola després de les vacances d’estiu.